Selvbetjening

Selvbetjening for borgere og virksomheder om affald i Frederiksberg Kommune.

Her kan du:

  • Se, hvornår affaldet bliver hentet i tømmekalenderen
  • Sende en besked, hvis vi har glemt at tømme
  • Sende en besked, hvis du har spørgsmål
  • Sende en besked, hvis du gerne vil tilpasse jeres affaldsordninger.
  • som boligforening bestille afhentning af affald, fx storskrald, glas og farligt affald.

Boligforeninger - hvem må bruge selvbetjeningen?

Det er boligforeningens affaldsansvarlige, der skal henvende sig gennem selvbetjeningen. Den affaldsansvarlige kan være vicevært, varmemester, bestyrelsesmedlem eller udpeget af bestyrelsen til at have ansvaret for affald. Er du i tvivl, så kontakt boligens ejer eller foreningens bestyrelse eller administrationsselskab.

Nogle af de ydelser, man kan bestille, koster ekstra. Det er derfor vigtigt, at det er den affaldsansvarlige, der bestiller ekstra ydelser.

Institutioner og virksomheder - hvem må bruge selvbetjeningen?

Institutionens eller virksomhedens leder bestemmer, hvem der er affaldsansvarlig og må henvende sig om affald. Er du i tvivl, så spørg din nærmeste leder.

Nogle af de ydelser, man kan bestille, koster ekstra. Det er derfor vigtigt, at det er den affaldsansvarlige i institutionen eller virksomheden, der bestiller ekstra ydelser.